وبلاگ

با روستای جابان آشنا شوید

اگر به دنبال مکانی برای گردشگری به همراه خانواده خود هستید که علاوه ‌بر اینکه زیبایی های طبیعی و آب و هوایی داشته باشد به ‌پایتخت تهران نیز نزدیک باشد، پیشنهاد ما به ‌شما روستای جابان دماوند است. روستای جابان دماوند با طبیعتی زیبا و حیات وحشی منحصر به فرد در دامنه ی رشته کوه البرز و در دامنه رشته کوه‌های البرز و در ارتفاع ۲۲۴۰ متر از سطح دریا قرار دارد. و فاصله روستای جابان با دماوند ۲۵ کیلومتر  است.

معرفی روستای جابان دماوند

منطقه گردشگری جابان علاوه ‌بر جاذبه‌های طبیعی، دوری از آلودگی و شلوغی، امکانات رفاهی دیگری مثل اقامت در ویلاها و سوئیت‌هایی در دل طبیعت دارد. به علت خاک حاصل‌خیز و آب رودخانه در زمان های گذشته هندوانه‌ کشت میشده و محل تولید تخمه جابانی بوده است که به علت شناخته نبودن جابان و شبیه بودن به نام ژان آن را به تخمه ژانی تغییر دادند. هر چند طی سالیان گذشته و بحران آب دیگه خبری از کشت سیفی‌جات به گستردگی قبل نیست و کشاورزان و باغ‌داران به سمت محصولات مقاوم به تشنگی؛ مثل سیب روی آوردند.
به همین خاطر خیلی از زمین‌های کشاورزی تبدیل شدن به باغات سیب و انواع این میوه‌ی خوش آب و رنگ رو پرورش می‌دهند.

مکان های دیدنی روستای جابان دماوند

یکی از دلایل توریستی بودن جابان رودی پر آب و طولانی به نام هفت چشمه است که آب روستا و باغات و روستاهای اطراف هم تامین مییکند و چشم شاه رود دیگری است که از هفت چشمه سرچشمه می‌گیرد و منظره رویایی را ّبدید می آورد.

زرین کوه

دو دریاچه ی بزرگ و کوچک تار بر اثر رانش های زمین و به وجود آمدن سدهای طبیعی در پشت کوهی با ارتفاع ۳۸۵۲ متر به وجود آمده است. این کوه که در شمال شرقی شهر جابان قرار دارد، به زرین کوه شهرت دارد و دریاچه زیبای هویر در دهستان ابرشیوه نیز در پشت زرین کوه قرار گرفته است.

طولانی‌ترین مسیر صعود این قله، در شمال روستای جابان با نام مسیر شرقی می‌باشد. و از دیدنی های بی شمار زرین کوه می توان به رود سربندان، شکارگاه شاهی در چمندان، گرده‌ی کمرگنجی سرخ رنگ، کوه اصل چاه، گیاه سمی‌کزل، چشمه‌های آب زیرزمینی و دره کردان که از شهر دماوند تا پل دلیچای کشیده شده است نام برد.

با روستای جابان آشنا شوید
موقعیت مکانی روستای جابان

روستای جابان در ۹۵ کیلومتری تهران  و ۲۵ کیلومتر دماوند قرار دارد. برای رسیدن به جابان از جاده فیروزکوه به سمت دماوند حرکت کرده و در ادامه به جابان خواهیم رسید. اگر قصد اقامت را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید ویلا در دماوند و جابان است. جابان محلی خوش آب و هوا به حساب میاد و دارای نقاط دنج زیادی است.

اهمیت خرید ویلا در جابان دماوند

با توجه به معرفی جابان دماوند و موقعیت جغرافیایی بسیار مهم جابان دارای ویژگی های بسیاری می باشد. از جمله نزدیک به استان تهران بودن خود یک نکته کلیدی می باشد. این مکان دارای باغات فراوان و میوه های درجه یک می باشد. روستای جابان دماوند یکی از بهترین مکان ها برای ساخت و خرید ویلا و تفریح خوش گذرانی و آب و هوای درجه یک می باشد. امروزه جابان یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گزاری امن و مطمن می باشد.

وبسایت املاک پدیده شرق جابان

ما در کنار خدماتی که آنلاین ارائه می دهیم خدمات مشاوره ی تلفنی نیز برای شما ارائه خواهیم داد.

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره ی ۰۹۱۹۲۳۲۳۴۰۰ در تماس باشید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم
09192323400